Wednesday, November 16, 2011

luas

berteka-teki dalam hati
mungkin sedang kenal diri sendiri
terlalu jauh menapak kesana kesini
tanda tulus untuk kenal siapa aku disisi Tuhan semesta alam ini

mungkin lelah memikirkan untuk apa
berjalak sana sini kononnya aku mampu hidup tanpa sesiapa di sisi
sampai alpa untuk apa aku di turunkan di bumi tercinta ini
ahh bodohnya aku ini untuk mengenal cinta insan sejagat  yang belum pasti
sedangkan belum tentu aku dapat sebutir cinta dari Tuhan Yang Maha Pencinta

tekun mengutip baki baki hidup
esok lusa mungkin aku akan mati
menyesalkah aku jika aku mati tiada rasa cinta insan di muka bumi
atau aku lagi menyesal jika aku tak dapat sentuhan cinta-Nya?

mengangis hanya mendengar lagu lagu yang boleh menyesatkan
sedangkan lagu lagu yang diperdengarkan dengan ayat ayat suci belum tentu dapat menangis
egonya aku
sombongnya aku
bongkaknya aku
dah terlalu jauh terpesong
tengakkanlah perjalanan
pulanglah

cinta-Nya masih luas terbentang diluar sana
mencari dan terus mencari
cari walau esok aku akan mati

No comments:

Post a Comment