Thursday, February 9, 2012

baiktuhmacammana?

Assalamualaikum. dah lama sangat kan aku tak berceloteh dekat sini?. apa khabar kepada sesiapa yang sedang baca entry kali. aku?macam mana sekarang? alhamdulilllah segalanya berurusan dengan baik sehingga kini.

BAIK
apa yang dimaksudkan dengan BAIK. 2 minggu lepas aku adalah baca dalam 2-3 buku. eh silap hampir dalam 5-6 buku aku baca. al-maklum. saat itu tengah tak ada kerja yang nak dikerjakan. so, balik pada topik. apa yang dimaksudkan dengan BAIK.

rasa semua orang sokong kot kalau aku cakap BAIK tuh macam baiklah. kan? who agree??

well. apa yang tertulis dalam novel VERSUS by hlovate.
 "BAIK tuh buat apa yang disuruh oleh ALLAH & tinggalkan apa yang dilarang". ok aku ambil 1 contoh disebabkan aku perempuankan. so,contoh terdekat dari segi pemakaian tudung. apa yang boleh dikaitkan dengan baik. "seorang perempuan yang jaga solatnya tapi tak pakai tudung, dia belum tentu BAIK" atau "seorang perempuan yang bertudung tapi tak jaga solatnya, dia belum tentu BAIK"

ok. paham tak apa yang cuba sampaikan?. rasa sampai sini dulu entry kali ni. mungkin nanti aku akan berceloteh lagi. tentang lain pula.


*p/s : ALLAH tengok usaha kita bukan natijah. mungkin aku akan gantung semua rangkaian sosial. jadi apa-apa perkembangan yang aku tak tahu sila maklumkan pada aku. lewat telefon ya :)
assalamualaikum

No comments:

Post a Comment