Monday, February 13, 2012

cubapandang

assalamualaikum.

aku nak mintak tolong. sikit tak banyak. bangun sekejap dari membaca entry aku kali ni. sila lihat di tingkap atau di luar pintu rumah kamu-kamu sekalian. apa yang anda nampak? kalau entry ini dibaca pada tika mentari sedang naik. apa yang kamu-kamu nampak?. Subhanallah. chantek sungguh ciptaan-Nya kan?kalau yang sedang entry kali ini tika malam. pandanglah ke langit. Subhanallah. chantek. sempurna sungguh ALLAh bentangkan langit dengan taburan bintang-bintang betaburan. kan??

dalam minggu ini. aku melihat tanpa kaca mata.sama tika ini. entry yang aku tulis pun aku hanya tumpukan pada huruf-huruf di keyboard untuk apa yang aku ingin tuliskan. bingkai kaca mata patah.

so kali ni nak sembang apa??. percayakan tak kalau aku cakap kita sebenarnya boleh buat apa saja. boleh suka apa saja. tapi 1 jangan lupa pada yang WAJIB. who aggree??. kita boleh fikir apa yang kita nak fikir. kita boleh bayangkan apa yang nak kita bayangkan. tapi 1. kalau selalu ingat ALLAH hati dan fikiran kita jadi tenang. who aggree??

rasanya kita kena muhasabah diri kita dulu sebelum nak memunasabahkan diri orang lain. betulkan? setiap orang ada pandangan masing-masing tak kisahlah dari sudut apapun. tapi kita kena tengok kat cermin kita sebenarnya macam mana. bentuk diri kita dulu sebelum nak cuba bentukdiri orang lain. kan?

Alhamdulillah. rasanya sampai sini dulu kot entry aku kali ni.

p/s : maaf. aku tak ada ucapan kali ni.


No comments:

Post a Comment