Saturday, March 6, 2010

adakahdusta


angin meniup..
terbang sana..
terbang sini..
cuaca redup..

damainya suasana..
ingin berlari..
tapi tidak terhajat..
lalu menghayati panorama yang tersedia..

aku kesana..
bertanyakan khabar mereka..
mereka sehat..
aku juga sehat..
lalu mereka pergi..
pergi jauh..

aku??
masih disini..
menunggu..
untuk perkara baru yang menjengah dalam diri..

suatu yang baru..
bilakah ia akan hadir?
ya..aku harus sabar menanti..
bukan mudah ia datang..
tapi ia terlalu mudah untuk pergi..

aku harus mempersiapkan diri dengan segala ilmu yang ada..
untuk dijadikan senjata..
barangkali??
siapa tahu bukan??

aku sunyi menunggu..
aku hiburkan hatiku dengan lagu yang tersedia di hp ku..

ahh..ia masih belum hadir..
mungkin bukan sekarang hadirnya..
aku putuskan untuk pergi..
esok aku akan kembali..
kembali menanti..

No comments:

Post a Comment