Tuesday, August 10, 2010

BP-JB


assalamualaikum

ok..aku nak cite ari nie punya cite yang aku lalui tadi..haaa..macam pelik je entry aku nie..

esok PUASA
tau x??
tapi bukan tuh yang aku nak cite

pagi tadi awal gile aku bangun
sejuk dowh(hujan)
patut le~
siap solat..sambung balik tido..tapi hanya tuk stegah jam je lah
hahaha
d sebabkan aku sorang je yang kelasnya kul 8.30 pagi d antara housemate kuh~
antara nak o xnak kene gark
btul?

pagi2 lagi aku dh packing barang sebab nak balik punya pasal
+ d sebabkan aku "xnak" balik ngan housemate aku
coz my mom dah pesan soh balik awal2~
xkan aku nak bantah kan?

so nak pendekkan cite kelas pagi tuh aku bawak skali lah barang packing aku tuh
berat~
yela d isi ngan 2 biji camera kesayangan aku tuh
hahaha
tanggung sendirilah hai~
best punya best dok kat kelas(blanja lah beb)
tbe2 my father sent a text
katanya "Cik I balik sendiri..bak keje balik lambat"
aduss
duit dalam dompet baru kuh ini de sehelai not je..
cme RM1
hahaha
nak xnak aku kene patah balik umah sewa
fuh~
naseb kat umah housemate kuh lom abes kelas
kalau x
haii
malu lah..coz pepagi lagi dah sent text kat dyorang semua yang aku xdapat balik ngan dyorang

ahh pe lagi
aku mempercepatkan langkah aku tuk korek tabung syiling lah
kira punya kira
fuh selamat cukup pun RM10 tapi syiling lah
dh dapat semua bende yang aku nak
aku bergegas(pe xbleh blah ayat aku) g EKONOMI
memandangkan aku de tunggu orang kat situ(kak kiah)
selesai tukar duit syiling ngan not Rm10
then aku rasa xcukup yela my father xleh amik kat busten larkin so kene lah cucuk lagi duit
hehehe
tapi punya lah hampeh rasa ni bile ATM tuh xleh nak kuarkan duit
adoii

ahh..aku ngan kak kiah batalkan hasrat tuk kuarkan duit kat ATM tuh
so kami tunggu bas lah kt bustop
kami cadang nak kuarkan duit kat bandar
tunggu punya tunggu bas
bas de tapi tuh lah dy xlalu bandar pule
adoii
so kami tunggu lagi bas yang selanjutnya
pun same gark
act masa tunggu bas selanjutnya banyak cite yang kami jumpa

1
tibe2 mata aku tepandangkan sesuatu
(plastik itam yang dok dalam kenderaan yang d pandu laju n de sumthin dalam plastik tuh)

2
kak kiah lak yang nampak
aku xleh nak cite
coz terlalu %$#%*
lahabau tul mahluk itu
argghhh!!!!
naseb aku xnampak
fuh~
selamat

3
cite ni act kami dah d dalam bas
kecewa ngan bas act coz xlalu bandar last2 kami tekadkan jua tuk cucuk kat BSN
alhamdulillah
:)
kuar pun duit
hehee
opss
aku ter"advanced" lak cite yang aku nak citekan
masa dok nak bayar duit tambang bas
pakcik yang amik2 duit tambang ni banyak tanya lak
antaranya
BELAJAR LAGI EH?
TAHUN AKHIR??
MUKA CAM XTAHUN AKHIR JE, BABYFACE SANGAT..
ahh
apakah semua nie??
2 soklan yang utama tuh aku leh jawab lagi
tapi xtahan lah ngan soklan terakhir tuh..
hahahaha
BABYFACE??

maaf tuh kejadian yang aku ingat..tapi sebenarnya banyak lagi

sampai busten BP
aku terus g beli tiket aku
BP-JB
kul 3.00 petang
masa yang kami sampai tuh sebenarnya kul 2.30 petang
so de masa lagi
lagipun dari semalam lagi kak kiah nak tunjukan sumthing kat aku so aku turutkan lah
nak tahu??
rupanya dia nak tunjukkan "housing"(betulkah ejaan nya) CORBY-SAMSUNG
sesungguhnya aku sangat admire sama ini nset
haa..
ble buleh dapat nie??
pas tengok2 nset kak kiah kata dia nak beli anak tudung
kebetulan de kedai tudung kat situ
cari punya cari jumpa..tanpa lengahkan masa pas beli dia terus pakai
macam biase aku tunggu dia
hahaha
aku seorang pengikut yang setia
cheewaah
bangga pule
pas dh tukar de lagi..
dia belanja aku wafer cake-peanut+bluberry
sedap..tapi xgaring
then kami perpisah~
aku balik jb
dia balik tangkak

ok aku nak pendekkan cite ni..dlam bas aku kene dok seat depan padahal seat aku no.13
ahh lenjan jela..dah lah kene dok depan bleh lak sebelah aku cina+yang banyak cakap
leh tahan lak aku
dalam bas aku leh tahan dalam bape minit je..pas dah makan wafer yang d belanja oleh kak kiah tuh..dok celik pejam celik pejam last2 aku terlena
hahaha
madah aku ni jadah tido je dalam kete/bas padahal baru je gerak
sampai dalam kul 5..
turun bas terus nak bas lagi..balik masai lak
perghhh
ramai manusia
sampai kota puteri kul 7
tunggu membe..aku cakap maybe sampai lam kul 7.15 malam
tapi terawal skit..aku xkisah..tunggu punya tunggu xsampai gark membe aku ni..waktu maghrib dah masuk..masjid lak dekat..memandangkan aku xberapa sedap hati aku terus g masjid tuh..
tunaikan yang wajib
kul 8.10 malam membe kuh sampai
then terus balik umah
sampai jua ke rumahku syurgaku
*sebenarnya de lagi yang aku nak citekan tapi otak aku terlalu penat sekarang nie..so aku cume leh cite pe yang aku ingat kan..
wasalam

1 comment: