Saturday, January 26, 2013

Jatudirituhpenting

Assalamualaikum, Salam Maulidur Rasul SAW, Alhamdulillah masih diberikan masa lagi untuk bangun dan beribadah kepada Allah, serta melakukan segala perkara-perkara yang disukai-Nya.

pakai sarung tangan ;
stokin tak tinggal ;
tudung bidang 60 ;
baju saiz XXXL ;

ok, aku teringin nak pakai semua kritria2 diatas. sungguh! aku tak pandai nak buat cerita. rasa tersentap bila semalam pak cik aku cakap apa yang dia perhatikan, padahal apa yang dia tengok cuma budak sekolah. aku jadi malu! sepatutnya aku kena lebih dari budak2 sekolah tuh. bukan kurang. :'(

perubahan tuh bukan diukur pada pakaian, tapi bila dah tahu hukum-hukum  lepas tuh tak reti nak berubah, silap besar tuh. silap percaturan. nak lakukan perubahan tuh kena lakukan dari sekarang, kena senantiasa muhasabah diri setiap masa. lagi-lagi zaman sekarang, era teknologinya terlalu tinggi jika nak dibanding dulu jika ada peluang pergi /  tengok /  dengarkan. sebab kita tak tahu bila kita akan pergi. jadi bila ada masa, cuba sibukkan diri kita mencari dan terus mencari supaya senang di kemudian hari.

Aku pun sedang mencari, kita semua sedang mencari. Yang dah selamat mencari janganlah berbesar hati dengan apa yang ada, sekali kita fikir "oh dah cukup ni!" sebenar masih banyak yang kita kena cari. Kalau kita dah mencari tapi tak berdoa pun tak guna juga. Doa tuh kan senjata orang Islam. :)

In sya Allah sampai sini dulu entry kali ni. Andai ada masa lagi akan aku coretkan lagi :)

No comments:

Post a Comment