Wednesday, January 9, 2013

panjanglebarakuuraikan

Assalamualaikum. Alhamdulillah masih diberikan kesempatan lagi. In syaa Allah, entry kali ini ada sedikit perkongsian. :)

sebenarnya dari maghrib tadi aku dah bukak entry, edit entry yang tergantung dan yes entry tuh masih lagi tergantung! mungkin dek tajuk yang aku kupas terlalu besar. tapi tak mengapa, usaha harus dilakukan sebab Allah pandang usaha bukan hasil. :)

sabtu lalu, aku merayap. yes memang aku merayap. dengan siapa? bukan itu yang aku nak sampaikan dekat sini. tapi aku nak cerita apa yang aku cari semasa sesi pemerayapan aku. heh, bahasa. Alhamdulillah aku dapat apa yang aku cari. novel. yang aku terjumpa dan aku terbaca sedikit tapi aku tak beli. itu yang aku merayap semata untuk cari novel yang aku nak.

Hero - Hilal Asyraf. novel tarbiah. best. sebab bila aku baca novel ni rasa macam tengah baca subtitle sebuah cerita superhero. teliti. penuh dengan tarbiahnya. aku rasa mesegnya sampai.

Matahari - Hilal Asyraf. koleksi cerpen. mantap. setiap satu cerpen aku baca naik meremang bulu roma. juga banyak tarbiahnya. bila aku baca setiap satu cerita bila habisnya aku terasa macam nak jadi seperti matahari - menyinari hidup orang lain,heh. tapi aku belum habis baca, walaupun sebenarnya aku beli buku ni dulu sebelum beli hero.

Murtad - fixi. belum dibuka plastiknya. In syaa Allah, akan dibaca nanti.

dan aku nak bagitahu. bila aku dah start suka pada satu penulis. sebab cerita yang disampaikan berkesan, aku akan suka dia. maksud aku pada tulisan dia. jadi ia membuatkan aku akan baca novel2/buku2 tadi banyak kali. sebab kita kena selalu ingatkan diri kita. andai kita jatuh kita kena kuat bangun. sebab Allah tak akan beri sesuatu ujian yang tak mampu untuk sesuatu umat itu pikul melainkan ujian yang umatnya boleh pikul. Alhamdulillah buat masa ini buku2/novel2 yang aku sudah pun beli ada nasihat2 yang berguna jadi aku boleh rujuk. :)

rasanya sampai sini dulu entry kali ini. dan jika ada kesempatan lagi, In syaa Allah akan dikhabarkan lagi cerita-cerita yang bakal aku kongsikan. Assalamualaikum. :)

No comments:

Post a Comment